Monday, June 1, 2009

Tagged!!



1. Copy badge “Blogger Friendship Award” di atas untuk diletakkan di blog anda.

2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda

Saya ni bukan reti main tag2 ni...ada 1 lagi rsnya berhutang dgn seseorg..hehehe..maklumlah sibuk study la konon...(study ka???)..Award ni telah dianugerahkan (eceh..) oleh along aka sitilina aka mommy lyna (xpnah sy memanggil nya gini...huhu...) seorg supermummy yg telah mendahului saya dr segi bilangan anak....seorg yg terlalu byk idea utk mengaranag sehingga saya merasakan beliau layak menjadi penulis tersohor suatu hari nnt...(konpom kembang kuncup along nieh...ini cubaan utk merapu di kala kemualan dtg melawat nieh...ehehe)...nk kenal dgn lembih lanjut..sila la lawat blog ALONG...

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag)

Adeh, ini ygsusah saya nk ceritakn sbbnya saya pon xkenal diri saya betul2 sbbkn sibuk menjaga sang putera yg sedap berdengkur diseblah saya ketika ini..hrp2 die xbgn menggaru lg pd mlm ini..

1. Saya makan byk...tp xgemuk2..hehe..kenapa ya???..oleh itu, xrugi kalau belanja sy mkn sbb sy suka mkn...dan mknn xakan terbazir...saya pasti akan cuba menghabiskn nya...hehehe....

2. Saya xsuka bau asap rokok...pening kepala...xbaik utk kesihatan...meneyesakkn dada...oleh itu..perokok2...sila jauhkn diri anda drpd sy kalau tidak mahu hati sakit yer...i'll be so annoying dgn smokers actually disbbkn xthn bau rokok itu....

3. Saya sgt suka mkn laksa...tp mesti sedap dan kene dgn tunas rasa lidah saya...ehehe...

4. Kenapa sy kawen muda???...hehehe...ini adalah cita2...sbb sy nk ibu muda yg meletop...(boleh ka???..rs xmeletop lgsg...selekeh adalah..horror jaa...huhuhu)..tambahan sy berhrp anak2 sy jugak kawen muda spy sy dpt bergelar nenek muda yang cun....ehehe..perasannye!!!!

5. Saya ade byk minat yg sy nk lakukan tp masih tidak dpt melakukn..kenapa ya???..masa...yaa...masa byk dihabiskn menguruskn anak dan rumah (rumah dh mcm tongkang pecah pon...)..antara minat sy...menjahit...melukis...berangan..(ni slalu la...)

6. Ish..byknyer 10...baru ke-6...nk wat fakta2 tertentu...xreti pulak..hish..ha...sy sebenarnya seorg yg gugup...cara cover..xdelah mintak excuse ke tandas..tp sy akan tersenyum2...tersipu2...ehehe...especially bila kene ckp omputih...sy sgt gugup..sbb itu bukan mother tounge saya...saya belajar english merangkak2...sampai ke university pon masih begitu adanya...maka..level of confidence...tersgtlah low disbbkn saya xspeaking dirumah..cma skang je..speaking siket2 dgn anak saya sbb die skolah omputih...maka kene ckp omputih jugakla...

7. Saya pnah berciat2 nk jadi ustazah..tp seolah2 terkubur setelah kesukaran menempatkn diri di sekolah agama sbb ms sy sekolah rendah...semua sy uruskn sendiri...ibu bapa saya kurang arif bab2 ni...jadi..sy hanya mengikut arus...dan hari ini adalah hasilnya...

8. Saya anak bongsu, tp saya bukan anak manja...sy blajar independent sejak dr tadika dan sy anak yg paling kurang menyusahkn ibu bapa(perasan tuuu)...sy sgt bersyukur Allah permudahkan jln sy utk ke hari ini tanpa menyusahkn ibu bapa saya dari segi kewangana dan tenaga....

9. Saya sgt lapar ketika ini...tp mls hendak mkn..camna tu yer????

10. Yey...yg terakhir...sy sgt malas lipat baju...tolong lipatkn baju...

4. Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.

Oleh sbb xramai pon reader blog nih...so..diorg je lah kene award...kalau dh kene bende alah ni..xyahla buat...saya ikot syarat jer..nasib baik 6 jer...kalau 10???..aduh..mana nk add lagi ni...hahaha.....sy bukan nyer blogger aktif pon....baiklah..kawan2...kalau korang free..buatlah..xfree...jgn paksa diri...xminat...pon xpe...saya menurut perintah jer....

1. Kak Asmida
2. Lilly
3. Kak Mazidah
4. Che Ah
5. Shazzy
6. Mira

Selamat membuat tag kalau rajin...haih..dh lapar...nk mkn...tp mengantuk...tido lg sedap....hihihi...

2 comments:

Mommy Lyna said...

Hahahahaha.

E`n1x said...

omg. i kene tag! cheese! =P~~~