Thursday, August 13, 2009

Hari-Hari di Bumi Scotland...

Lagi 2 weeks jer..kontena akan sampai dan segala brg2 yg akan ditemui dlm sebulan 2 akan dipindah masuk..maka kosonglah bilik tetamu ku...skang, sgtlah penuh, itupun baru 3/4 belum termasuk brg2 yg masih belum dicapai..byk lagi dlm wishlist...ade rezeki adelah...xdpt..mungkin rezeki yg lebih menanti kt tanah air sendiri...kt sini yg seronok tiap2 minggu ade carboot...tp sygnyer...ms nk akhir2 ni..baru lah terbuka minda ttg ape yg nk dicari dicarboot..kalau dulu..setakat pergi cuci mata dan asyik membeli buku2 utk Aqil...semenjak pregnant no.2 ni..barulah terbukak mata nk cari brg2 baby yg mana xdpt ms pregnant kn Aqil dulu...fuhh..byk lagi...kelengkapan2 yg belum dicapai...jugak brg2 electronics...kitchen appliances..dan jugak pingganmangkuk...ish...sempat ke ni nk p jengah...dgn kesibukan menyiapkn dissertation..sibukkah?? mcm tak jer...kesihatan yg on and off menyebbkn fokus utk membuat report sgtlah low...dr rating 1 hingga 10..mungkin energy level ku hanya 1...owh..igt nk extend..tp boleh kah??cuma 20% shj...hmmm....pasti kene kuar duit sendiri....serius..pengalaman belajar kali ni xseindah digambarkn...indah lagi kenangan blajar zaman solo....:)

11 sept 2008, aku mendarat di bumi UK buat pertama kali...rakan2 yg jugak baru pertama kali bertemu dan berkenalan yg menyambut penuh mesra ditgh bulan puasa..ditumpangkn di rumah kenalan yg jugak baru pertama kali diperkenalkn..di sini aku belajar hidup bermasyarakat...kt KL...hmm...masuk rumah..tutup pintu..mmg xde aktiviti lgsg dgn kawan2..bosan...disini masa2 yg paling aku suka bila ade gathering..wahhh...seronok berkumpul, berborak dan makann..makan yg paling aku suka...sbb itu mmg hobi aku..suka makan...kihkih...aku hrp, slps pulang nnt, aktiviti2 ni masih berterusan...inshaAllah....akan ku alu2kn rakan2 menjengah ke teratak buruk ku yg tinggi di atas langit...yerlah...aku xberumah di atas tnh...aku berumah kt ruang udara...nampak gaya..aku kene kemas cpt2 rumah utk menyambut tetamu pd bila2 masa...owh...tak sabar nk make over rumah...mujur balik awal...tp larat kah??? dgn perut makin membsar...hmm..kali ni cpt pulak membesar...aku rs..saiz perut skang spt saiz perut ku 8 bulan ms pregnant kali pertama....fuhh..agaknya hasil lebihan lelemak yg dahulu kot...huhuh...

31 Ogos 2009...belum genap 365 hari aku dibumi Uk, aku terpaksa pulang dgn hati yg berat meninggalkn semua warga edinburgh yg mungkin tidak akan dilupakn sampai bila2...disini..diibarat sebuah keluarga yg besar...seronok...dan aku berhrp...silaturrahim yg terjalin ini berkekalan sampai bila2 walau tanpa pertalian drh..kita sesama muslim kan bersaudara...:)...31 ogos jugak detik kemerdekaan Tanah Melayu yg kini dikenali sbg Malaysia jadi mmg pd tarikh itu aku sptutnya merdeka dr Msc ku..dan aku berhrp ia menjadi benar...Amin..doakan aku...1 sep 2009, mendaratlah aku nnt...dpt berbuka puasa di tnh air sendiri...tp dlm hati ttp risau..kenapa??..ape lagi kalau bukan H1N1 yg berleluasa tanpa kawalan di tnh air sendiri...aku hrp aku tidak lupa membeli mask seblum naik flight...aku risau...sbb aku dan Aqil merupakan org2 yg berisiko tinggi...Ya Allah, lindungilah kami berdua...sbb tu aku terasa amat berat nk pulang...takutkn kene menetap di hospital..sapa g nak jaga aku...sapa nk jaga Aqil....hmmm..mintak2 dijauhkan...

Raya nnt ntahlah cemane...cuti aku xbyk..aku ni mesti byk nk bercerita dgn keluarga...dptkah kali ni beraya lama siket dgn mak, abah, kakak, abang2 dan anak2 buah yg pasti merindui aku..(konpem nk duit raya byk2 ler tu...nasib baiklah korang jer 3 org anak buah sejati..boleh la cik kasi duit raya byk...duit raya pound sterling nak???)..oh..terlupa pulak souvenir2 utk 2 anak teruna tu....yg si gadis...dh beli..suka xsuka...terima la ekk.tp coklat pasti menunggu korang....hihihi...aku jenis yg jrg talipon keluarga sbb keluarga aku pon jenis jrg talipon2 ni...biasa kalau berjumpa..ha..boraklah masa tu...masing2 pon mmg kenal perangai masing2...xde bende mustahak...mmg xde lah talipon..tp doa sentiasa dlm iringan....cemtulah ingatan buat keluarga...kdg2 somethings are better left unsaid kan...

5 comments:

rubaizah said...

lepas ni ble la ko join kami gath.. kami girls selalu gather ramai2.. muka yg biasa ko nampak dlm facebook tu ler muka geng lepak kami ni...

Wan Amira said...

wah, sudah mahu pulang, cepat betul mase jalan kan

Mommy Lyna said...

Kat KL aku bz tak sempat nak gath2. Miahaha.

Ms J said...

yeay ade invitation...thanks bayzah~~..

tuhlah mira...jap jer ha...hubby dpt offer PhD tp xmo...kalau tak..berkampung lagi laa kt sini lg 4thn..

aler along...mu mmg superbusy mummy..kihkihkih..

Anonymous said...

joley,

my tummy pon dah besar mcm 8 bln eventhough br 5 bln. hohohoho... hopefully bleh dikempiskan mcm dulu. huhuhu...

my tummy no dummy!!!! hahahaha...