Thursday, July 14, 2011

Perangai Bos

Macam-macam la perangai bos ni. Saya pulak asyik terkena perkara yg saya tak suka. Perkara yg membuatkn saya rasa rendah diri teramat-amat, dlm kata lain, jatuh air muka saya! Walau perkara tu kecil, kalau one to one, saya boleh terima, tapi, punishment depan org lain, mmg saya xley blah! Saya mmg akan terasa hati sbb saya mmg sensitip.

Lagi satu, saya mmg paling xtahan bekerja dgn bos yg ego. Dia jelah yg betul, pendapat dialah yg paling bagus, org lain suma xbetul, cuma ade certain2 org jer yg dia suka, dia puji2. Lagi satu, bila kita tegur kesilapan dia, dia pusing kot lain nak dia jugak betul. Saya tahulah dia pangkat tinggi, high achiever, tp serius, saya siap tunjuk bukti nk betulkan statement dia, still, nak dia jugak betul.

Opismet saya pon geleng kepala sbb time dia handle bende tu, ok jer, time saya, mmg dia kasi hard times kt saya, dh byk kali, walau saya xreport direct dgn dia. Sampai satu masa-masa tu, saya jadi avoiding dia tiap kali nampak bayang dia. Benda ni bukan jadi kt saya sorg, kwn sy pon sama. Masing2 xsbr nk pindah keluar dr dept ni. Bos itu salah satu sebab saya xselesa bekerja.

Sapa jd bos, tolonglah considerate kat anak buah. Mmg la awak tu bos, tp ingat yer, hidup ni ade turun naik, eh silap, mcm roda...kalau awak buat kt org, nnt perkara tu berbalik kt awak pulak..so, jadilah bos yg considerate, and igtlah, manusia xperfect, so blajar2 lah terima teguran walau dr bilis cam saya ni....

No comments: