Tuesday, June 28, 2011

Ape-ape ajer

Dah lama xmembebel kat sini. Asal terasa nk update, tiba-tiba otak jadi kosong, xde idea ape nk cerita. Nak cerita hal kehidupan seharian ke, isu semasa ke, resipi baru ke (takdenyer nak reka-reka resepi baru..eheh..amik resepi org jer!). Betul, hampir-hampir nk tutup account ni dah. Tapi bila renung-renung balik, byk dah dititip kat dalam ni, dlm english, rojak, melayu, sayang pulak rasanya nk tutup blog ni sbb tuan blog dah malas nk type entry baru. Hehe.Bukan sibuk sangat pon, asyik bertangguh-tangguh lama-lama idea yg tiba-tiba muncul "ting!" tu hilang bila dah berhari-hari tangguh kan.Hehe.

Skang ni kt umah demam Boboiboy. Asyik mintak tgk katun tu jer. Padahal katun tu dok ulang tayang episod yg sama ajer berkali-kali, rasa-rasa nya adalah nk dekat 4 kali kot. Punya lah TV nak kaut untung kan!Budak igt xtahu ke diorg dah tgk episod tu belum, diorg tahu lah! Sbb dulu BEN10 pun suke diulang tayang, sama lah mcm mickeymouse clubhouse dan katun2 lain. Lama-lama, bila dah asyik tgk episod yang sama, boringlah budak, so, demam BEN10 dah pulih, skang ni Boboiboy pulak, mentang skang ada version english. Haiya...padahal jln cerita sama, CD pun dah dibeli yg original...budak-budak...

Tahun depan, cadangnya nk masukkan Aqil skolah baru, tp belum lagi buat survey tadika yg baru. Aqil ckp nk tadika mickey mouse. Sbb dekat2 umah tu ade tadika mickey mouse sebenarnya, tp saya agak kurang berkenan bila tgk keadaaan persekitaran tadika tu yg kurang keceriaan nya, pilihan kaler yang agak out.

Bab pilih tadika kat Malaysia ni, kalau yg "big value" tu, susah nk ckp. Byk jer yg xkenanya. Tapi yg penting adalah security dan jugak hygiene. Bukan nk mengutuk, tp mmg mcm kenyataan, org Malaysia ni, pd observation saya, kurang menjaga kebersihan. Terutama pd kanak-kanak, diorg ni mmg suka main redah jer. Makan xbasuh tgn pas main puas-puas. Jadi mmg saya hari-hari risau kalau anak-anak ni terkene infection ke ape. Semlm, yg kecik mcm dh nk demam, mujur semangat die kuat, tambah support dr papa, abang, mama, alhamdulillah..pagi ni as usual.

Saya bersyukur jugak, Alhamdulillah, anak-anak ceria dan sihat walau org buleh ckp diorg ni kurus. Saya senang ckp, tgk saiz mak dia lah, camtula saiz anak dia, ehehe..:)..sbb mak dia yg selalu available untuk anak-anak kan.Hehe.Masa baby, kuar besar, bile membesar, kurus-kurus jer tapi bukan cikeding yer! Just appropriate!Saya pun xnak anak-anak saya gemuk-gemuk, nnt tak larat saya nak angkat, bahayakan tulang belakang saya jugak!

Tadi nk cerita pilih tadika. Kalau ada cadangan buleh la bagitahu saya. Nak area2 dr daerah wangsa maju ke KLCC. Kalau ade daycare lg bagus.Kalau g keje lalu MRR2 lah biasa nya. Oh ya, sesiapa keje kt KLCC, yg dah xnak guna season parking kt bwh tu utk kereta yer, kutlah, nk berhijrah ke, nk bercuti ke, nk retire, nk benti ke, hulur2 lah kata saya tanpa ambil untung yer. Orang skang sume pk nk amik untung atas angin kan. Sume perkara nk dijadikan bisnes, mcm desperate sgt jer...ish!

2 comments:

blackcardomompods said...

haah ,tultuh,nursery sni kurang hygiene and safety berbanding tempat yg aqil pernh pegi dulu kan..sob..sob..saya until now tak anto bebudak ni lagi,tgu everything settle down,if not susah terkejar2.kalau petronas ada buat nursery bwh klcc kan bgus,abis keje,mak leh main dgn anak2.

Ms J said...

tuhlah..berharap gak ade nursery bwh KLCC ni..first skali nk masuk lam list..ekeke...xnak subsidised pon xper..xkisah pun..skang pon bukan ade subsidi pon anta anak taska/pengasuh..janji kualiti mesti jaga..ehehe..