Thursday, December 24, 2009

Pantang sendiri???


Gambar hiasan...Asif masih dlm perut...missed this place very much!!

I am still in my confinement period, however, this time, i'm doing it all by myself, no mom around, i'm taking care 2 kids in the house all by myself. I feel more comfy when staying at my own house rather than be in my parent's without hubby by my side. I had experienced it once during my first confinement, where i got terrible PND when hubby was not around. Then, after 2 weeks, I asked to be at home and my excuses during that time was to have Aqil first paed visit..hihi..and this time, my mom did not ask anything since she knew her dotter is really stubborn and independent.

Be a mother of two, actually, it was fine before i went back for my bro wedding. My stress level was OK, xde mrh2..but..after the wedding, we had a night time travelling, and i was so exhausted for many days..mengantuk xigt sampai xlrt nk bgn nk mandikn anak..it was really tiring..and i swear, never travel during early weeks of my confinement...or during confinement...better be at home and take of yourself...after this, no more traveling until further notice..dekat2 OK...but if a journet takes more than hour...OMG..kematu bontot....

I am easily get my anger bila penat2 ni..so yg jadi mangsa..Aqil..pantang wat slh..mesti i naik hangin..before..i cuba utk bersbr...dan guna sikologi kt dia whenever he makes mistake...now, i'm trying to get to normal...just like before the traveling took place..but...Asif is kind of 'manja'...need to be hold for a long time until he fall asleep..and now, my left arm dah lenguh...camne xlenguh..dok carry almost 5kg baby....Asif is quite a big baby for his age..he managed to gain 600g in 2 weeks...myself?..belum timbang lg..but last time...50kg..wah3...but perut..masih belum surut sepenuhnya..any tips??? nak kempis spt muda remaja dulu???heheh....

lain2 kesakitan...alhamdulillah..all gone...only that...worry of my perut...bila nk kempis ni...xceluih kebayaku....huhuhu....Asif still in his redness....his true color xkuar lg...kaler ape agaknye ehh??...ehehe..anyway...Aqil is really helpful...sgt syg kat Asif...always kiss his adik and now...sgt bijak berkata2...his sentences both in english and bahasa are really improving...however...masih ade lg sifat penakut dia...huhu..

i am glad i have given birth to these two wonderful boys and i am proud that having a husband that really understand my requirement for this second delivery...(barulah rs xserik nak beranak lg utk sayang!!!..ehehe)...I really love my 3 heroes of my life...Asif, cpt2 besar...mama nk bwk jenjalan gold coast~~~..ehehe....(entry ida berjln ke gold coast sgt megujakan...nnt aku follow up dgn ko ehh ida sume psl gold coast..tp lambat lg lah....)

8 comments:

Yantie said...

u are so strong to 'berpantang' on ur own..tp aku pon planning nk pantang sendiri gak for the second baby yg tk nampak btg hidung lagi..hihi..nnt boleh la share tips..

mmg teruja kan tgk entry Gold Coast Ida...insyaAllah ada rezeki sampai pulak la kita..hehe..ke soksek nk buat reunion kat Gold Coast?? *wink*

anyway, take care joely..dah abih confinement ke belom??

mamacomel said...

alway pakai bekung masa pantang tu..perut pasti kempis cm dulu..

tak caya..tgk diri akak..heheh..3 kali bedah..maintain lg..hua2..

Ms J said...

yantie: lum abeh..ade lg 20 hari kononnya..huhuhu...

kak ma:pakai gak hari2..sy ni jenis xsabar nk tunggu kempis ni...huhuhu...xkempis gak...dh ckp kt hubby..nk g wat slimming treatment kt perut..dia ok jer...psl dia byr..hihhihihi..byk demand ni..nk g wat rambut..nk g wat facial pas pantang...hihihi...

Asmida Ismail said...

pantang adalah masa paling mencabar, kan? semua mende takleh buat, takleh pakai, takleh makan....banyak2 sabar ye! lepas pantang mesti cun balik punyer....

Ms J said...

kak as, sy adelah org paling degil and xberapa ikot pantang ni psl byk sgt yg xboleh...mujur mak sy pon xbp ikot pantang org tua2 ni..sy ikot mana yg relevan jer....hihi...yg penting, ibu dan anak sihat...tu paling penting...:)

mamacomel said...

bertuahnya badan..cik abg tanggung sume..

Ms J said...

kak ma:hihi...demand...sy xpnah mintak lebih2..bab pasang bdn..mmg hubby sanggup kuar duit..utk dia gak kn...bukan utk org lain...hihihi...

mrskerol said...

my confinement days was at my moms house, without the mom! hahaha sama macam berpantang sendiri. kecuali ada org tolong urut lah.

gold coast is a must go!dulu aku gi time bujang, pegi dengan family sure lagi best kan?