Wednesday, June 30, 2010

F.R.U.S.T


‘Lunch’ td mkn laksa penang blikt kedai mesra kt ‘concourse’ ms turun utk carik mknn mengisi perut di waktu pagi. Meeting lambat lagi masa tu, jam baru 8.30 pagi, perut terasa kosong yg teramat. Kalau meeting buat kul 9 pagi, sah2 la saya tunggu masuk meeting dan terus capai refreshment yg di’order’.

Kalau ikutkn hati yg tersangat mls nk turun lps dh masuk ofis, mmg kelaparan la menunggu 10.30 pagi. Sebab rakan sejawat beritahu, die cuma order light refreshment ajer. Untuk saya, sudah pastilah xmencukupi sbb breastfeed mother ni, mmg kuat mkn! Asyik lapar jer kejenye! He..he..he..;)

Jadi, saya pon turun dlm jam 8.30 pagi, ‘’tiiiitt”, check out kt pintu utama opis, tekan ‘button’ lif, “ding!”, lif sampai, dan membawa saya turun ke aras pertukaran lif. Ha, sbb kene tuka2 lif ni la yg buat sy tersgt mls nk turun cari bekfas. Ofis sy di awan biru..eh..bukan keje atas kapal terbang, saya kerja di menara…dulu2 lagi tinggi..skang dh turun lebih kurang 20 tingkat tp masih lg tinggi dan perlu tuka lif, mmg xde jln shortcut dah.

Sampai kt bwh, check out kt entrance menara pulak, dan terus pegi kedai mesra kt concourse tu bli bekfas, mi goring dan laksa bekalan utk lunch. Pasal dh kata mls nk turun kn!

Eh, sampai 3 paragraf cite psl pagi td, ekceli nk cite ttg tajuk di atas.OK, skang citer yg berkaitan, kang kene tolak markah sbb terpesong…kembali ke jln yg lurus..

Meeting habes lewat sket, termkn waktu lunch siket, sume pon siket2.He..he..he..isi perbincangan, hal2 keduniaan semata-mata. Tapi perlu demi menjaga keamanan sejagat.Cewah!

Abes meeting terus p mkn laksa tu, ok make it short. Pas abes mkn laksa tu, saya berkeputusan nk turun bwh nk cari sesuatu. Jadi hal yg berlaku pg td, terjadi sekali lagi (hal naik turun lif ler!). Sampai bwh, terus menuju ke lokasi yg telah diset dlm GPS kepala saya. Tapi tersasar jugak, terwindow shopping kt M&S tgk ape barang baru yg diletak hari ni..aiseh..habit sungguh! Pastu baru GPS kepala saya recalculated destination. Heh, sape ade GPS sure faham..psl bila kita amik jln lain drpd yg GPS tu dh map kn..nnt bising mulut GPS tu dok ckp..”recalculating”.

OK, dh sampai destinasi, hah..kedai ape??..PRIMAVERA jer! Last week dh ushar mai, tp xbli ape, tp (byknyer tapi) adela aim kt sepsg kasut ni..hah! Kata pose kasut sethn 2..haish! Nafsu semata! So, sampai balik umah dok terigt2 kt kasut tu..tihihi..murah jer RM40, very comfy, sgt ringan dan menambah ketinggian saya! (penting tu!).

Masuk kedai ala2 berlagak vogue la konon, sebenarnye lekeh jer, dgn bwk beg bunjut bli ms g Austria dulu dgn sandal flat Clark bli kt outlet dulu, mmg selekeh! Serius! So pusing2, tgk2, cari2, ada la design seakan tp xde SALE, arghhhhhhhhhh…sah..bukan rezeki saya nk memiliki kasut itu..dan saya berjaya mempositivekn…dgn membli eskrem BK (burger king) utk cool down kekecewaan saya..eheh…ms nk balik ke menara dok ckp kt diri sendiri (nk menyedapkn hati sebenarnye!) xperla…jimat RM40 utk harini..RM40 tu leh cover mkn utk 4 hari tu…J

2 comments:

Anonymous said...

hahaha... that pic sgt exegerating!!!

Ms J said...

hehe...kiyutttt...kan! :P