Saturday, June 19, 2010

HIASAN DLM RUMAH

Pempuan suke bunge, bunge cantik, pempuan jugak dikatakn bunge, saya pempuan, saya suke bunge..

…penaakulan mantik yg sgt panjang…dan meraban!
Bunga kt atas lemari saya kt office...=)

Baru2 ni…xdelah baru…lama gak la…saya telah reorganized susun atur rumah….tp bukan saya buat..En Hubby buat tanpa endorsement eh..approval saya…haish…jd..sbg isteri solehah…(bebel jugakler..huhu)..saya terime seadanya susun atur yg baru tersebut…
Bunge kt sudut tepi antara meja dan lemari sy kt office..cutekn ladybug tu???Frame tepi tu gambar ms graduation..amik scroll from Tun M...ehhe..

Jadi, selesai part die…skang masuk part saya pulak nk dekorasi rumah….mn2 yg saket pd pdgn mata saya…jadi..sy bermula dgn planning…

1) Pergi ikea….survey…tp ended up..shopping jugak!! Tp xde kaitan dgn deco2 bersama Ms J
2) Surf intenet, survey…camne deco dapur, dining table, living hall…sume pon kt luar..yerlah…tetamu dtg duk luar..bkn duk dlm bilik kn!..sy survey hiasan bunge jugak…igt nk letak bunge…berseri sikit kn….sy mule dgn letak bunge yg mmg dh 5 thn umur die…kt bucu dapur…dgn bunge complimentary from Kenzo…cantik…menyerlah…sbb die kaler merah!
3) Kene pasang rail curtain..ni rsnyer action item yg last sekali…lps dh settle bende2 yg kecik2…sbb kene tunggu ade cuti baru leh g bli rail and psg…langsir ade dah….bli ms HOMEDEC lepas…
4) Nk beli carpet…masih tercari2 yg memenuhi citarasa…yg environment friendly for kids….kids suke mkn sepah2…hmm..kene relook balik on this!
5) Beli runner utk dining…
6) Beli paintings…hmmm kt ne nkcari painting yg besar, cantik dh murah…ade sy cari2…kt kedai 2nd hand brg hotel tu…tp hmm..nk ke selayangtu…hmm..berchenta!..nnt try tgk yg dkt2 rumah…tp xnmpk pon paintings…perabot2 adelah….
7) Beli jam dinding…ni wajib…nk letak kt tiap bilik..ade jam bli kt UK dulu..tp kan..terjatuh..dah xgerak jarum die..hmmm….buleh ke repair yeh?...sbb jam tu cantik…kaler die sgt matching dgn kaler rumah…huhu…

OKeh…cukupla dulu list di atas…dahla curik masa kt opis…haish…xbaik betul….keje!keje!keje!....ngeeeee..;)
This is a huge one..kt sudut meja saya gak...bunga2 letak kt opis..kt umah...blum ada lgi..nie sume bunge yg GM office dah xnak...saya amik...cantik2 kn???

2 comments:

Nurul Ulfa said...

ulfa dekat rumah takde bunga langsung eh ada satu bunga lima tahun lepas mak mertua hadiahkan..anak-anak bujang ku pantang nampak bunga asyik nak petik je bunga dan daun yg ada dalam pasu...takpelah simpan keinginan sehingga mereka besar...hehe...tapikan joely ufa lebih suka letak tumbuhan hidup...selalunya letak pokok yg ada daun yg tak perlu susah nak jaga...nak letak pokok bunga macam susah pula nak jaga...nak letak fresh flower kopak lah duit...hehe

Ms J said...

hihi...dlm umah sy ada 2 bouquets, 1 yg umur die 5 thn lps, yg 2nd umur 3 bulan lps...alhamdulillah, anak2 sy, yg abg la..xpnah usik..adik xsure lagi...ehehe...tu yg rs berani nk letak deco siket dlm umah sbb tgk anak2 xberape usik brg2 dlm umah...cuma suka sepah kan toys jer...dgn buku2...