Tuesday, June 29, 2010

MARAHKE???

Semua org ade anger. Ada tahap berbeza-beza, dr thp segan silu nk mrh ke thp déjà-vu. Saya pnah marah, you pun pnah gak nk mrh org xtentu psl kn?..Kdg2 dlm diam kita ada rs xpuas hati kt org tu, kita rs mrh kt die…sedar-sedar..kita telah menambah lahar dlm diri sendiri..org tu xrugi ape pon…kita yg rugi…sbb bila mrh, kita menggunakn tenaga..kan lebih baik tenaga tu kita gunakn utk sesuatu yg mendtgkn faedah buat diri kita ataupon buat org keliling kita….betul x?

Wat penat jer nk mrh2 org ni..seriusly..pengalaman sy yg asyik dok mrh anak…heeeee…penat…sbb budak tu xrugi apa pon…tp sebenarnye rugi la sbb die xdpt belaian drpd saya…saya suka belai anak saya…sbb saya syg anak saya..dan akan terus membelai sehingga die besar sbb die anak saya…(sok dah kawen xde lah nk belai2 dia dah ehhh…agak2 ler kan..sesuaikn dgn keadaan…haish…xkn ler tu pun nk kene peringat!..heee)

Yg saya kurang snang, kurang gemar and rs annoying nyer! Bila ada segelintir manusia…die mrhkn org lain tp tempiaskn kt org lain..bg sy org cani kn…die blum matang ttg kehidupan…kut ya pon mrh kn seseorg, jgnler p mrh org lain pulak kn…(peringatan utk diri sy jugak!..kdg2 terlps jugak!..sorry yer kwn2 kot2 ada yg kene tempias saya….ampun ya madam!..heeeee)…

Control2 ler mrh…takut kita terlalu ikot amarah kita tu…kdg2 mrh tu berpunca dr hasutan setan…(yeke?) lain kalau kita marah org tu xnak tunaikn solat ker, menipu ke, mencuri ke…yg terang lg bersuluh sdg melakukn kemaksiatan….

p/s: nk cpt reda mrh, minum air sejuk byk2…idak pon baca matsurat, idakpon baca la Al-Quran, idakpon, amik wuduk……yer dak…


No comments: