Saturday, June 19, 2010

Konsep & Impian


Lately, dah jarang2 update blog. Sometimes, idea datang mencurah2….bertubi2..mcm kene temabk dek paintball gun tu..debush3x..haha…alih2..sampai umah…mmg xsempat nk bukak kompite pon…ended up…blog pon xdelah cerita baru…and idea yg mencurah2 tadi…berkubur..lama2…terlupa terus…(dh lama dah sy ada penyakit lupa ni…sejak2 jd mak org…skang masih dlm ‘treatment’..)

Kadang2 sy berfikir, dr byk2 blog say abaca, blog kwn2, blog kenalan dan jugak blog stranger, pelbagai identity saya jumpe..maksudnye style diorg tulis blog, ada yg ‘casual’, ada yg ‘happening’ dan ada jugak xkurang ‘boring’. Ada kwn sy ckp, reader suke blog yg menceritakn ape blogger tu buat…yes, sy suke gak baca hal org…(penyibuk kn!)..bila baca apa org tu buat dlm life die in a day…kdg2..timbul pulak subsequent feeling…mcm cemburu, teruja, syahdu dan macam2….tp sy slalu amik yg positive lah…hidup kene positive..kalau negative ajer…saket la…huhu…tp yer…sy teringin gak nk expose cerita2 cemtu…tp cerita jer tanpa gamba…x’live’ lah…bila tempek gamba…baru nampak storyboard die…eheh…(gamba ada tp pemls nk upload dan nk resize…hmmm…penyakit ‘M’ ni mmg la….xbergerak la kalu kene virus ‘M’)

Jadi, ape konsep blog saya ni eh??...Saya mengamalkn konsep ROJAK…ape2 jer sume dlm 1 blog…(punyelah xorganize yek! Buat rugi jer dulu susah pyh completekn 3 credit hour utk organizational behavior owh…mmg xde kaitan dgn statement…haha…meraban!!)..Saya pon xpasti ramai ke reader sy selain kwn2 yg tahu kewujudan blog saya..(letak nuffnang kot2 lah..leh dpt seposen due..kuikuikui)..tp yg pastinyer..INSHAALLAH…sy akan terus menulis..dan memantapkn skill penulisan saya (sbb sy paling teruk essay writing yg menyebabkn sy xdpt A utk subject language)…saya ada impian…tp xpasti akan tercapai ke tidak….ape impian tuu????
Saya nk tulis buku…..utk kanak2….=)

Doakn saya berjaya dlm merealisasikn impian saya...

(Impian saya…lebih kurang mcm impian Maya dlm cite adamaya, tp nk tulis Novel tu….sy perlukn masa dan imaginasi tinggi utk menghasilkn karya cemtu….)

2 comments:

:cahya schatz: said...

kalau malas nak pk2...dolod la VSO image resizer...
settle! :D

Ms J said...

aiseh liza, VSO image resizer tu epkah benda....ai ni slow sket la..bab2 IT berteknologi tinggi ni....btw, nk donlod ktne.....u sebut donlod...i baru igt nk donlod mindmap software....huhu...