Tuesday, June 29, 2010

TEAMBUILDING


Tidak lama lagi, pejabat akan mengadakan ‘teambulding’ di Port Dickson. Arghh…suatu keputusan yg sgt2 diluar pilihan saya sbb saya perlu memikirkn hal anak2 saya terutamanya yg kecil comel itu.Saya ni suka buat tinjauan, jd saya meninjau pendapat kwn2.

A: Team building biasa kongsi bilik, org selalu buat 3 hari 2 mlm kt tpt jauh2..aktiviti sampai ke malam..penat…especially kalau ‘Per****’ yg handle..

B: Taknakla bwk family, leceh la, nnt anak nk buat homework, susah, tp terpulanglah, sape nk bwk, bwkler..

C: I xpegi, ada kenduri kawen, tp takpela, you all teruskn.

D: I ada komitmen lain, terkene hari yg sama pulak..macamana yer, boleh tak xpegi

E: Tak buleh bwk family, nnt ade org lain xpuas hati psl die sorg2 pulak..

And the list go on….byk…tell u…bkn snang nk organize event2 camni, nk dptkn komitmen org..susah…nk dptkn agreement org pon susah….saya cuma ad-hoc komiti jer…sy pon xkisah nk buat ke tidak…sbb bende ni bukan pilihan sy…sbb die mkn 1 hari weekend sy yg sy dh allocate utk anak2 sy…anak2 sy berhak ke atas sy during weekends, public holiday, annual leave dan segala jenis cuti lahh…kecuali cuti ganti..di mn cuti ganti adalah utk diri sy sendiri…jadi…nk tahu x pendapat sy…and lagi satu….kiterg dilarang…sekali lagi…dilarang..utk adakan family day selain family day cum hari sukan yg timbul yearly tu, tu pun xpegi psl jauh kedaung kat bangi dibuatnye…dan penuhla org…psl nye..org kampong dtg bersuka ria sekali…hmm…sedih, sbb nk elak dr mulut org awam mengata…tgklah…kami xley buat family day dah!!!

PENINGLAH MANA NK LETAK BUDAK2 NI KALU PEGI TEAMBUILDING NI…hmm…inilah harga menjadi seorg ibu yg bekerja….

p/s: menarik gak kalau organize teambuilding dlm rumahkn??activity wiken2…ehehe…

No comments: