Tuesday, February 2, 2010

Blog Tergendala....

Blog tergendala sekejap sbb saya sgt2 busy...dan exhausted dgn perkara2 remeh yg berlaku lately...dan masih belum selesai 100%...hmm..bkn senang nk jadi ibu dan isteri sekali gus...my brain dah overworked...belum masuk kije lg...my body pon overworked...now jln pon terhuyung hayang dah...dh mcm zombie....i'm not sleep deprived...but seriously...my body is exhausted still...rs mcm baru bersalin smlm...huhu..hope the sore will go away very soon..xtahu cemane masuk kije nnt...mau tertido kt opis nih....=)

Apekah yg membuat saya kehilangan begitu byk tenaga??..Fikiran serabut...dlm pencarian babysitter...punyalah mencabar kali ni...ujian...sampai 3 org...harap2 org ke-3 ni persistent...walaupon...keadaan fizikal saya bakal bertambah tenat..sbb rumahnya tingkat 2...kene turun naik tangga hari2...harapan saya cuma 1...anak saya berada dlm keadaan baik di bwh jagaan beliau...hrp2 beliau byk bersbr dgn anak saya....saya dah train minum botol..tp agak tidak berjaya...harap2..bila dah dgn bbsitter...takdelah melalak2 spt mn sms dgn saya...

Hal yg belum selesai...pencarian tadika utk Aqil...dah jumpa yg berkenan..tp punyalah payah nk dpt berjumpa dgn pentadbir...letak no talipon terpampang gah di kain rentang dpn tadika...talipon sekali jer berjwp..ajak berjumpa...pergi2...tadika terkunci kemas...talipon semula..xberjwp sampai ke sudah...mcm ni ke bisnes???kita berminat nk letak anak kita kt situ...tp penerimaan dan sambutan...amat mendukacitakan..inilah MELAYU...sms pon xberbalas...balasan suruh kol semula...tp xberjwp...apekah???...terpaksa pk kn jln lain pula....pening..memikirkn yg terbaik utk anak2...diri sendiri???..sgtlah terabai....

4 comments:

rubaizah said...

aku and hubby skang mkn vitamin B becoz setiap ari agak letih x cukup tido jaga baby... ni lepas ni nak try minum minuman tenaga such as tongkat ali and kacip fatimah.. u should try coz u need lot of energy since u have 2 kids now..

mamacomel said...

bila baca cite jolie nih teringat masa kma duk KL dulu..memang memenatkan..pikir2 balik skrg..duk kg jugak best..otak pun tenang..badan pun cergas..

Ms J said...

bayzah:mmg igt nk try beli formula tok guru...dgr mcm best...bdn aku susah nk terima brg2 tradisional such as tongkat ali or kacip fatimah...sbb tu xmkn jamu2...

kak ma:hmm..sy pon sgtlah teringin nk duk tpt jauh dr city...apakan daya..request ditolak...lgpon sy ni byk tggan...hutang...haruslah bekerja...

mamacomel said...

sabar je laa jolie..

jus tok guru ok jugak tu jolie..sb ia sebatian kismis, kurma, habatussauda, zaitun, madu..saya baru dua bulan amalkan ngan anak2..bagus sgt..hubby biasa tidur siang..dah tak tidur siang lg..bila di tanya kenapa.." xrasa ngantuk.."

ingrediantnya ada kat sini just klik je http://www.tokguru.net/jus%20tok%20guru.html