Thursday, February 10, 2011

How I Met Your Father (Part 01)

This is a story about how I met my husband! A journey on how I selcting my husband to be and how many are there that came into my life which touches my inner feeling - heart & soul. Not that many, but a few. I will not named them and it remains secret forever. Whomever knows who that person was, just keep it to yourself, do not comment or talk behind my back with other fella. This is personal and I just write it because it is part of my experience and may some of it, benefit or cheer up some of the readers!

I was not a beauty queen back in my secondary or university time. I was just a plain girl, ambitious to get good grades and then graduates with flying colors. That was my aim.

However, when you are mixing up with the other gender, the butterflies kept coming in. Some was being provoked by friends and some was a crazy crushed on secret admires!

Starting from my secondary, it started as early as when I was in form 1!. Kecik-kecik dah pandai yer! But, it wasn't me who started it. It was a gossip rumored by my classmate....just read through...:)

Pada waktu pertukaran subject, cikgu xsampai2 lagi...budak2 kelas 1 B sgtlah bising...sume mulut potpet-potpet...

Student 1: Eh, Ms J, ko tahu tak...smlmkan, budak Student 2 ngigau psl ko...
Me: Hah? tipulah, ape hal nk ngigau2 kn aku pulak???
Student 1: EH, die kn syok kt ko, ko xtahu ke???
Me: Ye ke??..tipu sgt laaa...mengarut jer!
Student 1: Iye, betul, xtipu, ha..tu die..baru masuk kelas..

Student 2 masuk kelas sambil tersenyum tersipu-sipu...saya pdg die, die pdg saya...tp mmg dlm hati, xpercaya pon...diorg ni mmg kuat melawak!

Student 1: Woi Student 2, ko mimpi Ms J smlm kn?
Student 2: *grinn* Mana ada la weiii...
Student 1: Ele, malu la tu kt Ms J...*sengeh2*

Di hari lain waktu yg lain..

Me: Weh Student 2, betulke Student 1 ckpkan tu?
Student 2: *tersipu-sipu* mana ada...
Student 3: ehehe...malu la tuu...
Me: OK...*smile*

Hehe...dialog di atas rekaan semata-mata...kihkihkih..tp mmg ade seorg ni digossipkn dgn saya because the classmate seems it fits kot..kecik sama kecik! hahaha...kelakar sgt..tp serius, sgt mencuit hati sy! Dan saya mmg xtahu sampai skang rekaan ke betul2...hrp2 rekaan la...

Tapi normal la kan kita mimpikan kwn2 kita...sampai ngigau2..boleh jadi yer tak??...xsemestinyer kita mimpi org yg kita suka sgt2 je kan!..ehehe..

OK, nnt later sambung part 02 pulak...byk nih...;)