Friday, February 18, 2011

Masa Larangan Bebel/Leter

Org perempuan cukup suka berleter. Tapi skang, sebenarnye L&P equal jer.Dua-dua pon pasti berleter. Kenapela nk leter. Dan ape sebenarnye leter?

Dulu-dulu, masa kecik2, saya mmg slalu kene leter dgn mak. Kene leter psl wat sepah, kene leter psl lambat bangun nk gi skolah, kene leter psl balik umah pas main lambat etc...tp saya xpenah kene leter psl xsiap homework skolah! Sbb saya mmg budak rajin siapkan homework awal2, tp jrg cek semula...tu psl byk slh kot! Tabiat saya ni, Aqil anak saya yg sulung tu dh mengikut...smlm ms ambil dr tadika, saya kene bebel dgn die..sbb die tgh siapkan homework, dan saya sampai sedikit awal! :)

Owh, leter adalah sinonim dgn bebel yer! Okeh, mana tahu ada yg kurang vocab bahasa melayunyer kn! Hehe..saya pon masih kurang vocab bahasa melayu terutama bhs suku kaum yg berbilang kat tanah melayu ni kn!

Smlm, dptlah meluangkn masa menonton Semanis Kurma kt TV9. Topik perbincangan was "Pasangan Suke Berleter" (kalau xsilap lah!). Dalam rancangan tu, sempatlah telinga saya menangkap ade 9 masa larangan berleter..jd saya nk sharekn kt sini..mn yg saya igtlah yer! mungkin bukan sume 9 sbb sy psg volume TV rendah utk menghormati anak2 yg sedang tidur....

Pertama, jgnler meleter kt suami pagi2 ms nk g kerja....
Kedua, jgnler meleter kt suami ms baru balik keje....
Ketiga, jgnler meleter kt anak-anak ms anak2 baru bgn tidor...
Keempat, jgnler meleter ms anak-anak baru balik dr skolah..sian diorg penat...baru balik bermain ke...
Kelima, jgn meleter kt suami ms suami tgh driving, sbb die nk focus kt driving...
Keenam, jgn meleter ms g bersiar-siar/makan angin dgn suami dan anak-anak...spoil mood weh!

Eh, alamak...sempat dgr 6 jelahhh...(gigit jari!)..tp yg kt bwh ni adalah tambahan saya ....utk mencukupkan 9 jugak...ehehe...

Ketujuh, jgnler meleter ms tgh duduk makan...hilang selera makan dowh!
Kelapan, errr...jgnler meleter ms suami dan anak2 tgh seronok bermain bersama2...
Kesembilan, errr...jgn meleter anak2 masa diorg nk masuk tidor...kang ngigau kang budak2...menangis dlm tido ker...

3 di bwh tu rekaan sy...kalau ada salah..kot sapa yg tgk rancangan smlm..."tolong ingatkan" saya...xsilap sy, saya termissed yg lg 3 tu psl saya ke dapur nk basuh pinggan kottttt....ke psl Asif dah ekk...ekk...

Panaslah mlm-mlm skang...terpaksa psg ekon yg dah 2 bulan xON....

1 comment:

harnidahussin said...

aku skarang dah kurang berleter...huhu..sbb hubs yg kebih suka berleter..errkkk..