Wednesday, December 15, 2010

Ceramah Hijrah

Semalam company kesayangan ada buat Ceramah bersempena Maal Hijrah. Mujur ade sorg akak ni forwardkan email yesterday, kalau tak, mmg dah lupa. So, pegila dgn akak ni. Alhamdulillah ada teman, seronok nk pergi.

Sampai2, xramai yg sampai lagi. Dapatla amik tempat kt depan sekali, dpt tgk rupe penceramah dr jauh. Dlm hati, owh..xde la handsome mana..handsome lg hubby ai...ehehe...(harusla puji laki sendiri kan!).

Jadi, ceramah pon bermula, seronok betul dgr org yg tinggi ilmu agama ni berckp. Memang penuh penghayatan saya mendengar sekalian isi ceramah. Konon bwk buku nota utk catit sesuatu. Alih2, sdap nyer mendgr sehingga saya rs sedikit terganggu bila org keliling dok bertegur sapa sesama mereka semasa penceramah sdg berckp.

Dan tidak tahu mengapa, mungkin saya agak sensitive atau ape2 ajelah..spjg ceramah, penceritaan ustaz2 tersebut ttg sirah Nabi S.A.W, membuatkan saya rs terharu dan sebak. Seolah2 saya kenal rapat dgn Nabi S.A.W sehingga kan saya merasakan bertuahnya mereka2 yg hidup pd ms hayat Nabi S.A.W. Dapat bersua muka dgnnya dan dpt terus menghayati Islam drpdnya.

Saya sebenarnye hampir utk menangis. Saya terlalu rindu pd Nabi S.A.W mungkin. Saya terigt ada satu lagu nasyid yg mengisahkn kerinduan hamba Allah kepada Rasul-Nya. Saya igt lagi, setiap kali menyanyikan lagu tersebut...mmg hati ni terasa terharu dan sebak bila menghayati perjuangan Nabi S.A.W dlm menegakkn agama Islam di muka bumi ini..

Atau, mungkin saya terlalu drama??? Harusla saya belajar cekalkan hati supaya tidak mudah menangis lagiii dalam apa jua keadaan....INSHAALLAH...:)

No comments: